Handelsbetingelser

Dette er handelsbetingelserne som gælder, når du handler på www.plastgrossisten.dk. Vi har senest opdateret handelsbetingelserne i september 2019.

  1. Hvem er hvem?
    1. Sælger:
      1. Plastgrossisten.dk A/S
      2. Centervej 18
      3. 4180 Sorø
      4. 72 10 88 11
      5. kundeservice@plastgrossisten.dk
    2. Køber:
      1. Dit navn
      2. Din adresse – og måske en leveringsadresse
      3. Dit telefonnummer – hvis der er noget vi er i tvivl om
      4. Din emailadresse – til din ordrebekræftelse og faktura.
  2. Persondatapolitik
    1. Vi gemmer dine oplysninger i 5 år, for det siger lovgivningen (SKAT m.fl.) at vi skal. Derefter har vi ikke noget at bruge dine oplysninger til, og vi sletter dem igen.
    2. Du er altid velkommen til at spørge, hvis du vil vide hvad vi har gemt om dig.
  3. Cookies
    1. www.plastgrossisten.dk virker bedst når du accepterer cookies.
    2. Vi bruger også cookies til at måle hvor mange besøgende vi har haft på vores hjemmeside og den slags.
    3. www.plastgrossisten.dk bruger flere af Googles værktøjer, eksempelvis Analytics.
  4. Bestilling - Sådan køber du
    1. Find den vare du gerne vil købe
    2. Læg varen i indkøbskurven
    3. Vælg leveringsmåde
    4. Godkend handelsbetingelserne med et flueben
    5. Vælg betalingsmåde, og godkend betalingen
    6. Tjek ordrebekræftelsen
    7. Vent et par dage
    8. Bliv glad, når fragtmanden banker på
    9. Tjek, at varen er kommet helt frem
  5. Mål og tolerancer
    1. Plast arbejder i forhold til temperaturen. Det udvider sig når det bliver varmt, og trækker sig sammen når det bliver koldt. Vi skærer alle plader ved almindelig stuetemperatur, det vil sige omkring 20 graders varme.
    2. Vores tolerance på saven er:
      1. +/- 1 mm i længden
      2. +/- 1 mm i bredden 
  6. Lidt om betaling
    1. Du kan betale med:
      1. Almindelige betalingskort, fx dankort
      2. Kreditkort, fx Mastercard
      3. Mobilepay
      4. Viabill
      5. Forudbetaling
      6. EAN-nummer – hvis du er en offentlig institution
    2. Plastgrossisten.dk får hjælp af Pensopay til at hæve beløbet på dit betalingskort. Det har vi vurderet giver den højeste sikkerhed.
  7. Hvis du fortryder?
    1. Loven giver dig 14 dages ret til at fortryde. Den er vi med på.
    2. Men – hvis vi har skåret en plade ud på mål til dig, så kan du ikke fortryde.
    3. Tommelfingerregel: Det er fortrydelsesrettet vi skærer væk, når vi bruger saven!
    4. Er du i tvivl, så spørg
    5. PS – du skal selv betale for returfragten.
  8. Hvad er leveringstiden?
    1. Den aktuelle leveringstid fremgår af ordrebekræftelsen.
    2. Har du særlige ønsker, så skriv det på din bestilling
  9. Hvordan kommer varen frem?
    1. Vi leverer småpakker op til en vis størrelse med GLS
    2. Større pakker leveres med Danske Fragtmænd – eksempelvis termotag
    3. Du kan også afhente selv på vores adresse
  10. Fragtskader
    1. Når du modtager pakken, skal du kontrollere pakken for fragtskader.
    2. Hvis en pakke er beskadiget, så skal du give os besked med det samme.
    3. Billeddokumentation er vigtig
      1. Billede af pakkens pakkelabel
      2. Billede af hele pakken
      3. Billede af den beskadigede vare
    4. For det meste vil vi aftale, at vi sender en ny plade, hvis den første ikke er kommet helt frem. Andre gange aftaler vi sammen med dig et afslag i prisen, dér hvor det giver mening.
  11. Reklamationsret
    1. Vi følger lovens bestemmelser om reklamationsret til punkt og prikke.
    2. Fotodokumentation, eller anden dokumentation, fremmer ekspeditionen.
  12. Garanti
    1. Købeloven giver dig 6 måneders garanti efterfulgt af 18 måneders reklamationsret. Det kan vi godt gøre bedre. Derfor giver vi 24 måneders garanti regnet fra den dag du har modtaget dine varer.
    2. Garantien er afgrænset til den vare du har købt, og omfatter ikke eventuelle installationsomkostninger eller andre følgeomkostninger.
  13. Nyhedsbreve
    1. Vi sender kun nyhedsbreve på mail til dem der har sagt ”ja tak” når man handler hos os.
    2. Hvis du ikke længere vil modtage nyhedsbreve fra os, så giv os besked på kundeservice@plastgrossisten.dk
  14. Ansvar
    1. Vores monteringsvejledninger er altid vejledende. Er du i tvivl, så spørg en byggeteknisk rådgiver om hvad der er rigtigt at gøre på dit byggeri.
  15. Klager
    1. Har vi opført os sådan, at en klage er på sin plads, så kan du klage her:
      1. Forbrugerklagenævnet
      2. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
      3. Carl Jacobsensvej 35
      4. 2500 Valby
      5. www.forbrug.dk
    2. Hvis du bor udenfor Danmark, så kan du klage her:
      1. www.Ec.europa.eu/consumers/odr/

Tak for at du gav dig tid til at læse vores handelsbetingelser!

På gensyn!